Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Ο Βούδας «πανταχού παρών» στα νέα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου



Οι συντάκτες των νέων προγραμμάτων σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου ισχυρίζονται ότι δεν μετέτρεψαν με τα προγράμματα αυτά το μάθημα των Θρησκευτικών σε θρησκειολογικό. Αρκεί ωστόσο μια απλή ανάγνωση του νέου προγράμματος σπουδών για να αντιληφθεί κάποιος πόσο «ανοικτό» είναι το νέο μάθημα Θρησκευτικών στις ξένες θρησκείες.
Πήραμε ως παράδειγμα τη θρησκεία του Βουδισμού. Ο Βούδας είναι πραγματικά πανταχού παρών στα Θρησκευτικά που ετοιμάζουν για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο.
Δείτε παρακάτω μερικές μόνο από τις προβλεπόμενες αναφορές στο Βούδα και τον Βουδισμό σύμφωνα με τα νέα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά ανά τάξη Δημοτικού και Γυμνασίου...
Οι αριθμοί παραπέμπουν στις σελίδες από το «Πρόγραμμα σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου»: 

Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ:
Σελ. 31: Σύμβολα θρησκειών του κόσμου: Ο σταυρός, ο ιχθύς, η άμπελος, ο πέλεκυς, το άστρο του Δαβίδ, η Μενορά, η ημισέληνος, το όνομα του Αλλάχ, η σβάστικα (Ινδοϊσμός-Τζαϊνισμός), το γιν και το γιανγκ, το ωμ, ο τροχός της διδασκαλίας του Βούδα (ντάρμα), ο λωτός, το σύμβολο της μη βίας (αχίμζα)

Ε΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΎ:
Σελ. 48: Μεγάλοι δάσκαλοι θρησκειών του κόσμου • Μωάμεθ • Κομφούκιος • Βούδας
Σελ. 50: Βουδισμός: Η έννοια του μέτρου, εγκράτεια, διαλογισμός και άσκηση (γιόγκα), ακτημοσύνη ασκητών

ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ:
Σελ. 57: Άγιοι άνθρωποι στις θρησκείες του κόσμου: Βούδας, Κομφούκιος, Μωάμεθ, Βισνού (Κρίσνα), Δαλάι Λάμα, Γκάντι και πολλά άλλα πρόσωπα, ιστορικά ή μυθικά
Σελ. 59: Θρησκευτικές μέρες Βουδισμού

Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:
Σελ. 72: Βουδισμός: Αγάλματα του Βούδα, παγόδες, μοναστήρια του Θιβέτ, κάψιμο λιβανιού
Σελ. 72: Βουδισμός. Σιντάρτα: Μεταστροφή και φωτισμός
Σελ. 72: Διαθεματικές εργασίες: Ελληνισμός και Βουδισμός στην ελληνιστική τέχνη, σανσκριτικά και αρχαία ελληνικά

Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Σελ. 81: Ιερές Γραφές των θρησκειών: Βία και καταλλαγή: Κοράνιο, Βέδες, Βουδιστική Τριπιτάκα, η ινδική-τζαϊνιστική αρχή της αχίμζα, της μη βίας προς όλα τα ζωντανά όντα και του σεβασμού της ζωής
Σελ. 81: Παραδείγματα ενδοθρησκευτικών και διαθρησκειακών συγκρούσεων και ανταγωνισμών: Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδοϊσμός, Βουδισμός

Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Σελ. 89: Αξίες θρησκειών του κόσμου • Ιουδαϊσμός • Ισλάμ • Ινδουϊσμός • Βουδισμός • Κομφουκιανισμός
Σελ. 91: Δαλάι Λάμα. Ένας θρησκευτικός ηγέτης χωρίς πατρίδα
Σελ. 93: Βουδισμός - Η ζωή είναι πόνος - Ανακύκληση των υπάρξεων, ανταπόδοση των έργων και του κακού - Ιδεώδες: Η άρση του πόνου που εξασφαλίζεται με την άρση της επιθυμίας - Δρόμοι για την απολύτρωση: Τέσσερις ευγενείς αλήθειες και οκταπλή ατραπός - Το έσχατο Τέλος (Νιρβάνα): Το τέλος των θανάτων και των επαναγεννήσεων
Σελ. 92-93: Έρευνα: Πώς νοείται η σωτηρία του ανθρώπινου προσώπου στον Χριστιανισμό και στις απω - ανατολικές παραδόσεις του Ινδοϊσμού και του Βουδισμού

Κι όμως! Κάποιοι ισχυρίζονται ακόμη ότι τα Θρησκευτικά δεν μετατρέπονται με αυτά τα προγράμματα σπoυδών σε Θρησκειoλογία!

Σχόλιο
Το κάθε ψώνιο που στα νιάτα του έψαχνε να εντυπωσιάσει με νέες ιδέες και ανοησίες τους συνομηλίκους του βρέθηκε με την ανοχή και την απάθεια του ελληνικού λαού - του κατά τα άλλα κυρίαρχου - σε υψηλές θέσεις με ξένες πλάτες και χρήματα για να περνά τις απόψεις του και - όπως φαίνεται - τα κόμπλεξ του κατά του ελληνισμού και της ορθοδοξίας. Να χαιρόμαστε αυτούς που δημοκρατικότατα χωρίς να έχουν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ στον τόπο κρατάμε σε θέσεις κλειδιά της πατρίδας μας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: